Monday, March 15, 2010

First entry of 2010..

Salam semua,
Dah lama tak update blog Adam ni. Walaupun dah bulan Mac, tp ni first entry untuk tahun 2010.
Mama dan Abah Adam sangat sibuk lepas balik dari Jepun hari tu..bertungkus lumus menyiapkan tesis.

Alhamdullilah, mama Adam telah berjaya menyiapkan thesis PhD dan submit pada 11 March 2010 setelah 3 tahun 27 hari mengharungi suka dan duka. 4 research paper juga berjaya dihasilkan dan telah dihantar ke international journal untuk publication seperti mana janji mama pada supervisor. Rasanya inilah hadiah paling berharga dapat mama Adam berikan pada sv yg banyak membantu dari pelbagai segi sepanjang pengajian. Paper pertama akan di"publish" dalam Journal of Vector Ecology 36(1): edisi Jun 2010, manakala lagi 3 paper still "in review" untuk Population Ecology, Naturwissenschaften, Journal of Vector Ecology.
At the moment, mama Adam tengah menunggu proses untuk viva..harap2 cepat dipanggil viva.
Insyaallah, giliran abah Adam untuk hantar thesis minggu depan. Lepas tu mama dan abah boleh keje dan bina kehidupan...

Terima kasih untuk abah Adam yang sentiasa memberikan semangat dan sokongan untuk mama. Tidak lupa jugak terima kasih untuk hadiah PhD completion yang diberikan..hehehe. Love it!
Terima kasih juga untuk baby Mama, Nik Adam Farees yang sentiasa memahami keadaan mama sebagai seorang pelajar, sentiasa be a good boy dan tidak banyak kerenah (kadang2 je grumpy sket). Mama love you so much sayang..
Juga jutaan terima kasih untuk semua ahli keluarga dan semua yg membantu secara lansung atau tidak lansung dalam menyerikan kehidupan kami disini.
Doakan yang terbaik untuk kami ye!

14 days to go..

2 comments:

Ammi Sara said...

Congrats mama adam! keep up d good work, adam tau ke aunty sara se family dah balik msia? kami Alhamdulillah happy di penang skrg, yaya n adik dpt baby baru, baby waidi. dah 6 bln pun..:)take care u guys..good luck mama adam with d viva & everything..

NikWan said...

Aik..kenapa ammi sara ada kat Penang? Nanti kita keluar makan nasi kandaq sama2 ye bila kami balik Penang